Temat numeru
Wydarzenia
Turystyka językowa
Publikacje
Opinie
Porady
Oblicza języka
Warsztat filologa
Ludzie i języki
Enjoy & Learn
Rozmaitości

 

 

O firmie

Nauka języków obcych

Turystyka językowa

Centrum konferencyjne

Księgarnia językowa

Wydawnictwo
 
 

 
Szkoła języków obcych


Lekcje pokazowe
Readersy w akcji

Filia Szkoły FELBERG w Łodzi zaprasza nauczycieli języka angielskiego do wzięcia udziału w lekcjach pokazowych z wykorzystaniem naszych publikacji do nauki języka angielskiego. Są to serie wydawnicze: „Felberg English Readers”, „Felberg English Young Readers” oraz „Felberg Real Life Stories”.

„Felberg English Readers” to seria uproszczonych lektur dla uczących się języka angielskiego na czterech poziomach zaawansowania: elementarny (elementary), średni-niższy (lower intermediate), średni (intermediate) i średni-wyższy (upper intermediate). Wśród 10 tomików znajdziemy zarówno opowieści sensacyjne i przygodowe, jak i klasyczny romans czy komedię kryminalną. „Felberg Young English Readers” to nowa seria edukacyjna dla 7-11-latków uczących się języka angielskiego. W poszczególnych książeczkach tej serii opisane zostały ekscytujące przygody różnych bohaterów. Historie te opowiedziane są prostym językiem, dostosowanym do potrzeb początkującego ucznia. Publikacje są bogato ilustrowane i w pełni kolorowe. Z kolei „Felberg Real Life Stories” to seria uproszczonych lektur składająca się z bogato ilustrowanych kolorowymi zdjęciami minibiografii gwiazd show-biznesu, dla słuchaczy kursów języka angielskiego na poziomie średnio zaawansowanym.

Lekcje pokazowe prowadzone są w języku angielskim przez naszych lektorów. W ciągu 45-90 minut uczniowie mają okazję sprawdzić swoje umiejętności mówienia, czytania, słuchania oraz pisania na odpowiednim dla nich poziomie nauki języka angielskiego. Poszerzają zasób słownictwa, dyskutują oraz po prostu świetnie się bawią. Po jednej z takich lekcji zapytaliśmy uczniów z Gimnazjum nr 43 o ich wrażenia z zajęć.
– Skąd dowiedzieliście się o możliwości wzięcia udziału w lekcji w Szkole FELBERG?
– Od naszej nauczycielki języka angielskiego, pani Moniki Sperling.
– Jakie były wasze pierwsze myśli po propozycji pójścia na lekcję do Szkoły FELBERG?
– Pomyśleliśmy, że takie zajęcia mogą być ciekawsze niż siedzenie nad zwykłym podręcznikiem w szkole. Ucieszyliśmy się. Lekcja polegająca na normalnej rozmowie jest bardziej interesująca niż klepanie formułek.
– A co wam dała ta lekcja? Czy nauczyliście się czegoś nowego na tych zajęciach?
– Zobaczyliśmy, że można uczyć się języka angielskiego, pracując z ciekawą książką, zastosować język inaczej. Zauważyliśmy, że symetryczne ustawienie ławek w sali w taki sposób, że widzieliśmy się wszyscy, pomogło w nawiązaniu naturalnej, żywej rozmowy przerywanej śmiechem. Mogliśmy też zdobyć trochę nowych i ciekawych informacji o Jennifer Lopez, o jej stylu życia, o tym, jak zaczynała karierę, kim jest jako aktorka i piosenkarka. Poznaliśmy też nowe słownictwo oraz nowy sposób jego utrwalania.

– Czy chcielibyście powtórzyć taki sposób nauki?
– Tak! Jest zupełnie inny od obowiązującego na lekcjach w szkole.

– A czy wcześniej znaliście Szkołę FELBERG?
– Tak, nasi znajomi chodzą do niej na kursy języka angielskiego. Poza tym opinia o tej szkole jest bardzo dobra.

Lekcje pokazowe z wykorzystaniem serii readersów to prezentacja nowego sposobu nauki przeznaczona nie tylko dla uczniów, ale także nauczycieli uczestniczących w zajęciach. Lekcje prowadzone są według wskazówek umieszczonych w osobnych książkach serii „Felberg Real Life Stories” oraz „Felberg English Readers”, opracowanych z myślą o nauczycielach, którzy chcieliby wykorzystać poszczególne tomiki w pracy z grupą uczniów w swoich klasach.

Książki nauczyciela to przede wszystkim zbiory gotowych do wykorzystania planów lekcji (konspektów) i zestawów ćwiczeń. W przypadku serii „Felberg Real Life Stories” konspekty można wybierać, gdyż przygotowane zostały w dwóch wersjach proponowanych do każdej książeczki. W ten sposób, w zależności od stylu i metod pracy, nauczyciel ma możliwość podjęcia decyzji o wyborze odpowiedniej opcji. „Opcja A” jest konspektem, który nie wymaga od uczniów wcześniejszej znajomości tekstu i właśnie według niej prowadzone są lekcje pokazowe. „Opcja B” to plan lekcji, który zakłada przeczytanie lektury przed zajęciami. Konspekty mogą być realizowane jeden po drugim bądź też oddzielnie. W obydwu opcjach można położyć inny nacisk na ćwiczone sprawności językowe, struktury gramatyczne oraz słownictwo. W poszczególnych konspektach nauczyciel znajdzie dokładny opis kolejnych czynności oraz informację na temat sugerowanego czasu realizacji poszczególnych etapów lekcji. Konspekty są bardzo przejrzyste graficznie, co gwarantuje forma tabeli ułatwiająca korzystanie z nich na bieżąco, w trakcie przeprowadzanych zajęć.

Podczas trwania lekcji pokazowej nauczyciel ma możliwość zobaczyć, jak prowadzący wciela w życie konspekt lekcji zaczerpnięty z metodyczno-dydaktycznej książki. Po jednej z odbytych lekcji pokazowych rozmawialiśmy również z nauczycielką, panią Moniką Sperling.

– Skąd dowiedziała się pani o lekcji w Szkole FELBERG?
– Z faksu przesłanego do szkoły, w której uczę. Pomyślałam, że to może być ciekawa propozycja dla moich uczniów.

– Czy lekcja spełniła pani oczekiwania?
– Tak, była zupełnie inna od zwykle prowadzonych na kursach. Spodziewałam się zajęć typowo podręcznikowych na określonym poziomie znajomości języka angielskiego. Tymczasem uczniowie mieli możność ćwiczenia wszystkich sprawności, tzn. pisania, czytania, mówienia, słuchania. Nic nie zostało pominięte.

Większość nauczycieli, którzy wzięli udział w lekcjach pokazowych, okazała żywe zainteresowanie naszymi seriami wydawniczymi oraz potwierdziła możliwość wykorzystania ich na lekcjach w szkołach jako alternatywnej i ciekawszej formy nauki oraz zachęcania dzieci i młodzieży do czytania w języku obcym.

Iwona Załęcka
oddział Szkoły FELBERG w Łodzi
 

 Pozostałe artykuły:

Sprawdź swój angielski

Londyn mnie oczarował

Narzędzie nie do zastąpienia

Kapitał ludzki - kapitał możliwości

Kilka słów o nas

więcej...



Zapraszamy zainteresowanych nauczycieli wraz z grupami uczniów do siedziby naszego biura, al. Kościuszki 71 w Łodzi, tel. 630-53-83. Zajęcia odbywają się we wcześniej ustalonym terminie.
Powrót na góręDrukuj artykułWyślij artykuł